wtorek, 10 października 2017

Body shape


Chcąc schudnąć, dzisiaj mamy do wyboru bardzo różne opcje. Tak naprawdę każda osoba powinna bez żadnych problemów znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Nie chodzi tutaj o to, by się męczyć na treningach, ale również o to, by czerpać z tego jakąkolwiek przyjemność. Obecnie mamy do wyboru całą masę różnorodnych treningów, które w krótkim czasie umożliwią nam uzyskanie możliwie jak najlepszych rezultatów. Bardzo popularną formą jest tak zwane body shape. Czasami ta forma treningu bywa nazywana body sculp, body styling lub po prostu BS. Czym się one charakteryzują? Otóż służą wzmacnianiu wszystkich partii naszego ciała. Sam trening jest bardzo intensywny. Składa się bowiem na niego rozgrzewka, ćwiczenia rozciągające i ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Pamiętamy jednak, że to idealny sposób na kształtowanie sylwetki, spalanie tłuszczu i poprawę kondycji. Najważniejsze w tym treningu jest również to, że regularnie wykonywane ćwiczenia pozwolą zrzucić zbędne kilogramy i cieszyć się zgrabną sylwetką.

niedziela, 10 września 2017

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie


Chcąc zrzucić zbędne kilogramy i ukształtować sylwetkę mamy do wyboru całą masę rozmaitych treningów. Bardzo dużą popularnością cieszy się tak zwany body shape, zwany również body styling, body sculp. W trakcie zajęć z body shape wykorzystuje się stepy, ciężarki, gumy i inne pomoce. Ćwiczenia są wykonywane niezwykle powoli, dokładnie i bezpiecznie. Istotne jest to, że osoba ćwicząca powinna się skoncentrować się na technice i dokładności. Wówczas rezultaty będą najbardziej widoczne. Body shape pozwala ujędrnić i wyrzeźbić ciało. Warto jednak wspomnieć, że treningi tego typu są wytrzymałościowe, dlatego też nie każda osoba będzie im w stanie podołać. Jednakże ćwiczenia te kierowane do osób o różnym poziomie zaawansowania. Ważne jest to, by dopasować trening do własnych, indywidualnych możliwości. Same ćwiczenia wzmacniające mięśnie składają się z podstawowych kroków aerobowych i nieskomplikowanej techniki ćwiczeń wzmacniających.

czwartek, 10 sierpnia 2017

Callanetics


Callanetics to bardzo popularne ćwiczenia. Sama metoda została opracowana przez Callan Pickney, jeszcze w latach osiemdziesiątych. Callan Pickney wykorzystując swoją metodę ćwiczeń zredukowała mankamenty swojej sylwetki, które wydawać by się mogło, są nie do poprawy. Sam trening callanetics obejmuje intensywne ćwiczenia ramion, brzucha, pośladków, pleców i nóg. Warto wspomnieć, że do tego treningu niektórzy bardzo szybko się zniechęcają. Jednakże tylko początku są trudne. Jeżeli będziemy ćwiczyć intensywnie, to nie powinniśmy mieć żadnych problemów i z czasem trening zacznie nas cieszyć. Callanetics to metoda, która nie tylko ujędrnia, usprawnia i wzmacnia mięśnie, ale także umożliwia korygowanie wad postawy. Mało tego, ćwiczenia callanetics poprawiają ogólną kondycję. Sama metoda callanetics wykorzystuje ćwiczenia poszczególnych grup mięśni za pomocą precyzyjnych, niewielkich ruchów. Co ciekawe, trening tego typu jest idealny nie tylko dla kobiet, ale również dla mężczyzn.

niedziela, 30 kwietnia 2017

Jak ważny jest sen dla naszego zdrowia?

Jak ważny jest sen dla naszego zdrowia?

Zdrowy sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Dba o nasze samopoczucie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Wiemy o tym wszyscy. O nieocenionym działaniu snu na nasze zdrowie świadczyć mogą chociażby skutki jego niedoboru. Postanowiliśmy wiec powiedzieć sobie o nich nieco więcej. 

Samopoczucie w ciągu dnia 


Bóle głowy, drażliwość, czy kłopoty z koncentracją to objawy, które powodują, że czujemy się zwyczajnie gorzej. Przez to w ciągu dnia stajemy się bardziej powolni. W bardziej zaawansowanych przypadkach mogą wystąpić też zaburzenia mowy i pamięci. Im większa ilość nieprzespanych godzin tym większe prawdopodobieństwo zasłabnięć i omdleń. 

Wygląd również traci 


Udowodniono, że przy braku snu cierpią włosy, skóra i paznokcie. Często pojawiają się także problemy z układem trawiennym, gdzie zwiększa się prawdopodobieństwo np. zapalenia jelita grubego. Częściej dopadają nas przeziębienia i wirusy. 

Ryzyko wielu chorób 


Przy braku snu zwiększa się ryzyko m.in. cukrzycy, chorób serca, układu krążenia, a także nadciśnienia. Co gorsze jednak osoby z niedoborem snu częściej chorują na nowotwory. 

Poprawa samopoczucia psychicznego 


Brak snu to nie tylko wyżej wspomniana drażliwość, ale i gorszy nastrój, który nierzadko prowadzi do depresji. Warto zwrócić na te objawy uwagę, tym bardziej, że jednym z charakterystycznych objawów samej depresji jest właśnie bezsenność. 

Pojawiają się też mniej charakterystyczne dolegliwości 


Jak nadprodukcja moczu, czy przyrost masy ciała. Przy niedoborze snu często też chudniemy, gdyż mamy brak apetytu. 

piątek, 14 kwietnia 2017

Jak sami szkodzimy zdrowiu kręgosłupa?


Bóle kręgosłupa, kiedy się pojawią pędzimy do lekarza szukając sposobu, by mu zaradzić, a tymczasem sami nie zdajemy sobie sprawy jak każdego dnia wpływamy na nasze zdrowie. Jak się okazuje kondycja naszego kręgosłupa leży w naszych rękach. Jak więc działać (a ściślej czego nie robić), by poczuć się lepiej?

Brak aktywności fizycznej


Niestety – dziś siedzimy dużo. Zarówno w pracy, a po powrocie najchętniej zajmujemy ulubione miejsca na kanapie zajadając się ulubionymi słodko – słonymi przekąskami. Ten problem w znacznej mierze dotyczy też nastolatków, którzy po powrocie ze szkoły spędzają całe godziny przed komputerem. Niestety wszystko to skutkuje nie tylko bólami kręgosłupa, ale i wadami postawy.

Dźwiganie


W tym wypadku mowa nie tylko o zawodach wiążących się z przenoszeniem ciężkich rzeczy. Kręgosłup narażany jest na obciążenia także w przypadku nadwagi, dlatego w tym wypadku im dieta jest bardziej lekkostrawna, tym lepiej. Żołądka nie należy obciążać zwłaszcza w czasie kolacji, która powinna być zjedzona nie wcześniej, niż dwie godziny przed snem.

Twój zdrowy sen


Nie od dziś wiadomo, że zdrowy sen jest podstawą do tego, aby prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia. Aktualnie jednak coraz trudniej utrzymać nam wysoką jakość snu. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki medyczne do spania. W ostatnim czasie cieszą się ogromnym zaufaniem – zarówno jako profilaktyka, jak i dodatkowy element rehabilitacji. Poduszki m.in. odciążają kręgosłup i redukują napięcie mięśni. Więcej na ich temat dowiesz się zaglądając tutaj.

Prawidłowa postawa w czasie siedzenia


Zwłaszcza mowa tu o pracownikach biurowych, którzy 90% czasu pracy spędzają przed komputerem. Warto więc zwrócić uwagę, by głowa nie odchylała się w żadną ze stron, plecy powinny być wyprostowane i podparte (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym), dłonie na klawiaturze ułożone prosto, a nogi pod biurkiem powinny mieć pełną swobodę. Stopy natomiast oparte o podłoże – tym samym chronisz nie tylko kręgosłup, ale i układ krążenia. 

Stres


Silny stres powoduje napięcie mięśni czego skutkiem są bóle w okolicach pleców szyi i karku. Oczywiście nie ma lekarstwa na brak stresów. Można jednak zredukować napięcie ciała np. poprzez gorącą kąpiel, lub masaż.






niedziela, 9 kwietnia 2017

Odchudzanie to nie tylko ćwiczenia - o diecie

Odchudzanie to nie tylko ćwiczenia - o diecie

By mieć szczupłą sylwetkę potrzebne są dwa podstawowe elementy – ćwiczenia i dieta. Jeśli chodzi o dietę to należy zmienić przede wszystkim ogólne nawyki żywieniowe. Liczy się więc nie tylko to co jesz, ale i fakt, by robić to o stałych porach. A co jest tak naprawdę ważne w przypadku każdej diety? 

Białko i węglowodany 


Jak wiemy białko to składnik, który odpowiedzialny jest za budowę naszych mięśni, oraz kości. W związku z tym nie powinno go zabraknąć w naszej diecie, a znajdziemy go w takich produktach jak: sery, jajka, mleko, gotowane (szczególnie drobiowe) mięso, czy jogurt naturalny. Bardzo ważnym składnikiem są również węglowodany. Te znajdziemy m.in. w warzywach i owocach. 

Na noc jak najwięcej błonnika 


Choć wyżej wspomnieliśmy jak ważne jest białko to w czasie kolacji należy go jednak ograniczać. W zamian stosujmy jak najwięcej błonnika, którego dużą zawartość znajdziemy np. w kaszy (gryczana, jęczmienna), brązowym ryżu, pieczywie żytnim, pieczywie pszennym (z mąki graham), czy płatkach zbożowym. 

Czego zatem unikać?


Przede wszystkim tłuszczy i cukrów prostych. Skupiskiem tych składników są m.in. dania typu fast food, słodko – słone przekąski, czy kolorowe, gazowane napoje. Warto też unikać alkoholu, a szczególności piwa. 

Przygotowuj dania z głową 


W związku z tym zamiast smażyć – gotuj. A jeśli już smażysz to nie na maśle, tylko na oleju. Gotuj najlepiej na parze. Lubisz sałatki? To świetnie. Zamiast doprawiać jednak majonezem, dodaj łyżkę oliwy z oliwek. Zup nie zabielaj śmietaną.

piątek, 7 kwietnia 2017

Sen polifazowy

Przeciętny, dorosły człowiek powinien przespać ok. 8 godzin. Tak mawiają specjaliści, a przynajmniej mawiali do tej pory, bo coraz częściej mit ten zostaje obalany. Według wielu badaczy w przypadku zdrowego snu liczy się nie tyle długość, co regularność. W odpowiedzi na ten problem coraz częściej zaczęto mówić o śnie polifazowym. A na czym on polega? 

Śpisz krócej, a efektywniej 


Sen polifazowy polega na krótszym śnie w ciągu nocy. W zamian stosuje się regularne drzemki w ciągu dnia. Jest kilka rodzajów snu polifazowego o których szczegółowo powiemy poniżej. 

Zadbaj o dobry wypoczynek 


Jak już wyżej zostało wspomniane w przypadku snu polifazowego liczy się przede wszystkim regularność. Wygospodaruj sobie więc stałe miejsce Twojego wypoczynku, którym może być nawet siedzenie samochodu (np. drzemki w czasie pracy). Istotne, by nic nie zakłócało Twojego snu, dlatego w sytuacji hałasu postaraj się zaopatrzyć w stopery do uszu. Ogromnie ważna jest wygoda w czasie snu, dlatego jeżeli tradycyjne poduszki nie są jej w stanie zapewnić to sięgnij po poduszki ortopedyczne do spania. Pozwolą Ci nie tylko na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa, ale i odciążą Twoje plecy, szyje i kark zapobiegając tym samym dolegliwościom bólowym. Więcej informacji na temat poduszek ortopedycznych możesz przeczytać tutaj. 

Rodzaje snu polifazowego 


Bifazowy - delikatnie skracamy sen nocny i dodajemy drzemkę w ciągu dnia. 

Everyman - jeszcze bardziej skracamy sen nocny i dodajemy trzy drzemki. 

Dymaxion - cztery drzemki w ciągu doby. 

Uberman - sześć regularnych drzemek w ciągu doby. 

Body shape

Chcąc schudnąć, dzisiaj mamy do wyboru bardzo różne opcje. Tak naprawdę każda osoba powinna bez żadnych problemów znaleźć coś odpowiedn...