piątek, 24 marca 2017

Skutki niedoboru snu

Skutki niedoboru snu

Niedobór snu to problem z którym boryka się coraz więcej osób. Przyczyn może być kilka – zła dieta, nienormowany czas pracy, ciągły stres, czy choroby. A skoro o nich mowa to brak odpowiedniej ilości snu również nierzadko jest początkiem poważnych dolegliwości. Warto dowiedzieć się więc na ten temat nieco więcej. 

Ból głowy i gorszy nastrój 


Początkowe objawy niedoboru snu to zazwyczaj bóle głowy, brak koncentracji, czy rozdrażnienie. Ogólnie w ciągu dnia stajemy się bardziej powolni. W skrajnych przypadkach może dojść do zaburzeń pamięci, wymowy, a nawet omdleń. Im więcej nie śpimy, tym bardziej tracimy odporność na infekcje wirusowe. 

Choroby


Niestety niedobór snu to także zwiększone ryzyko wielu chorób. Pojawiają się problemy z nadciśnieniem, chorobami serca, czy układu krążenia. W wielu przypadkach pojawia się problem z depresja, gdzie jak wiemy jednym z początkowych objawów tej choroby jest właśnie bezsenność. Niestety, brak odpowiedniej ilości snu to też zwiększone ryzyko nowotworów. 

Mniej charakterystyczne objawy 


To m.in. nadprodukcja moczu, czy przyrost masy ciała. Przy niedoborze snu cierpi również nasza skóra, włosy i paznokcie. Pod oczami pojawiają się charakterystyczne sińce. 

Zadbaj o komfortowy sen 

Niedobór snu może być spowodowany np. brakiem komfortu wynikającego chociażby z nieodpowiednich poduszek. Jeśli więc te tradycyjne nie są wystarczające warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Pozwalają na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa niezależnie od pozycji w czasie snu. Redukują ból w okolicach pleców, szyi, i karku. Są też wygodne, co podnosi komfort snu.

czwartek, 23 marca 2017

Skutki siedzącego tryby życia

Skutki siedzącego tryby życia

Siedzący tryb życia, a ściślej jego skutki to powód przez który o gabinetów lekarskich zaglądają coraz młodsi pacjenci. W tym wypadku mogą pojawić się nie tylko problemy z kręgosłupem, ale i innymi schorzeniami. Warto więc nie tylko dowiedzieć się więcej na ich temat, ale i jak działać profilaktycznie. 

Kręgosłup i mięśnie


Zaczynając od kręgosłupa, siedzący tryb życia sprzyja m.in. takim schorzeniom jak: kifoza, pogłębiona lordoza, dyskopatia, czy rożnego rodzaju zwyrodnienia. Ogólnie więcej cierpimy na bóle i uczucie sztywności w okolicach pleców, szyi i karku. Pojawia się tzw. efekt zaokrąglonych pleców. Siedzący tryb życia źle wpływa również na układ trawienny. Mogą wystąpić problemy z cofaniem się kwaśności żołądkowej, oraz zaparciami. Największy procent skutków siedzącego tryby życia to problemy z nadwagą. Ta jak wiemy nierzadko prowadzi do problemów z sercem, układem krążenia, czy jest początkiem cukrzycy. Dodatkowe kilogramy to również zwiększone ryzyko cellulitu. 

Pomocą dynamiczne siedzenie 


W przypadku siedzącego trybu życia w ostatnim czasie często pojawia się określenie „dynamiczne siedzenie”. Dzięki niemu mięśnie nie ulegają zastygnięciu mimo siedzącej pozycji. Dynamiczne siedzenie pozwala również na kontrolę ciężaru ciała (np. przy zmianie pozycji). W tym celu pomocne może okazać się dysk sensomotoryczny będący przykładem poduszki ortopedycznej do siedzenia. W tym wypadku skuteczne również mogą się okazać kliny lędźwiowe wymuszające prawidłową postawę kręgosłupa względem miednicy i ud. 

Pamiętaj o aktywności fizycznej 


Nawet przy nienormowanym czasie pracy warto poświęcić choć kilka godzin w tygodniu na zdrowy ruch. Opcji mamy wiele, gdzie chociażby w salach fitness nie brakuje ofert treningowych. Najlepiej jest jednak ćwiczyć na świeżym powietrzu – bieganie, jazda na rowerze, czy zwykły spacer to coś co zawsze dobrze wpłynie na Twoje ciało.

niedziela, 19 marca 2017

Rodzaje zajęć fitness, i które wybrać?

Rodzaje zajęć fitness, i które wybrać?

Wakacje zbliżają się coraz większymi krokami. Warto więc zadbać o naszą sylwetkę, by na plaży czuć się komfortowo. W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się treningi fitness. Często jednak mamy problem – które są dla nas najlepsze? W przypadku wyboru ćwiczeń dużą role odgrywa cel na którym chcemy się skupić. 

Najpopularniejsze treningi fitness 


Szczupła sylwetka, zwiększona masa mięśniowa, zgrabne nogi, czy poprawa ogólnej wytrzymałości. Powodów dla których decydujemy się „ruszyć z kanapy” może być wiele. Warto jednak odpowiedni trening dobrać do konkretnego efektu jaki chcemy uzyskać. 

Pilates – nie tylko wpływa na ogólną wytrzymałość i samopoczucie, ale i m.in. uelastycznia ciało, poprawia postawę ciała, czy wzmacnia kręgosłup tym samym odciążając nasze plecy. Krótko mówiąc skupia się na wszystkich najważniejszych mięśniach ciała. Same ćwiczenia pilates to połączenie jogi i baletu. 

Fat burning – jak sama nazwa wskazuje trening zabiera zbędną tkankę tłuszczową. Wszystkie ćwiczenia odbywają się w rytm muzyki. Fat burning koncentruje się przede wszystkim na dolnych partiach ciała – brzuchu, udach, nogach i pośladkach. Dzięki obecności muzyki ćwiczenia te wprowadzają w doskonały nastrój. 

Zumba – połączenie elementów fitness z salsą, hip – hopem, samba, mambo, merenque, sztukami walki, soci, Bolliwood, czy treningu siłowego. Choreografia ćwiczeń uzależniona jest od inwencji twórczej prowadzącego. Zumbę mogą ćwiczyć osoby w każdym wieku. 

Trening ABT – jeden z najbardziej wyczerpujących jeśli chodzi o siłę jaką należy włożyć w treningi. Same ćwiczenia ABT również wykonywane są w rytm muzyki. Dzięki nim uzyskamy m.in. płaski brzuch, czy jędrne pośladki.

czwartek, 16 marca 2017

Który fitness spala najwięcej kalorii?

Który fitness spala najwięcej kalorii?

Podejmując się aktywności fizycznej zazwyczaj chcemy pozbyć się kilku zbędnych kilogramów. Nie wszystkie rodzaje ćwiczeń nam w tym jednak pomogą. Zatem jakie treningi fitness pozwolą uzyskać wymarzoną sylwetkę? Postanowiliśmy przedstawić nie tylko te najskuteczniejsze, ale i najpopularniejsze. 

Zdrowy ruch i taniec 


CrossFit – w czasie ćwiczeń nie tylko redukujemy tkankę tłuszczową, ale i rozwijamy silę i masę mięśni. Poprawia się także koordynacja ruchowa, elastyczność ciała, trening ma również wpływ na układ krążeniowo – oddechowy. Same treningi opierają się na kilkukrotnych powtórzeniach określonej sekwencji ruchów bez przerwy. 

Zumba – łączy elementy tańców latynoamerykańskich i fitness. W zumbie wykorzystuje się m.in. elementy salsy, samby, merenque, mambo, Bolliwood, hip – hopu, sztuk walki, czy soci. Rodzaje zumby mają różne rodzaje np. ze względu na kategorie wiekowe. Oprócz doskonałego spalania kalorii jest to idealny sposób na aktywne spędzenie wolnego czasu. 

Step aerobik – do treningów wykorzystuje się platformę zwaną stepem. Same ćwiczenia polegają na dynamicznym wchodzeniu i schodzeniu z platformy. Całość odbywa się w rytm tanecznej muzyki. Dzięki step aerobik nie tylko gubimy zbędne kilogramy, ale i ujędrniamy uda, pośladki, oraz wzmacniamy łydki. 

Fat burning – jak sama nazwa wskazuje jest to „spalanie tłuszczu”. To kolejny przykład treningu wykonywanego w rytm muzyki. Trening ma charakter aerobowy. Wzmacnia przede wszystkim dolne partie ciała – brzuch, biodra, uda, oraz pośladki.

środa, 15 marca 2017

Czy ćwiczenia siłowe są dla kobiet?


Czy ćwiczenia siłowe są dla kobiet?

Kobiety – słaba płeć. Mimo upływu lat takie jest przekonanie. Coraz częściej jednak mit ten zostaje obalany. Dowodem może być chociażby fakt, że coraz więcej reprezentantek płci pięknej podejmuje się ćwiczeń siłowych. A czy faktycznie są one wskazane w przypadku kobiet? 

Treningi z głową 


Nie ma żadnych przeciwwskazań co do stosowania treningów siłowych w przypadku kobiet. Wprost przeciwnie – w wielu sytuacjach dają wiele korzyści. Należy je jednak rozsądnie rozplanować chociażby ze względu na gospodarkę hormonalną, uwarunkowania fizyczne itp. 

Co daje trening siłowy kobietom?


Przede wszystkim zwiększa wydolność całego organizmu. Ujędrnią i wzmacnia mięśnie nóg, ud, oraz pośladków. Odpowiednio dobrane treningi siłowe zapewniają siłę naszym barkom. Treningi siłowe są też wskazane dla kobiet chcących zgubić kilka zbędnych kilogramów, redukują bowiem tkankę tłuszczową. Wiele głosów pojawia się jakoby trening siłowy miał niekorzystny wpływ na wygląd biustu. Tu przykładem są kulturystyki u których pod wpływem zwiększenia masy mięśniowej zmniejsza się biust. Ich sytuacja jest szczególna, ponieważ w okresie startowym wskaźnik poziomu tkanki tłuszczowej jest skrajnie niski. 

Jakie ćwiczenie siłowe dla kobiet?


Jeśli chodzi o klatkę piersiową to zaleca się m.in. wyciskanie sztangi na ławce prostej, pompki z oparciem na kolanach, czy wyciskanie sztangielek na ławce skośnej głową w dół. Ćwiczenia na barki to np. wyciskanie hantli, a także podciąganie sztangi wzdłuż tułowia.

Błędy w odchudzaniu

Osoby, decydujące się odchudzać bardzo często popełniają całą masę różnorodnych błędów. Większość decyduje się na tak zwane diety-cud, ...