środa, 15 marca 2017

Czy ćwiczenia siłowe są dla kobiet?


Czy ćwiczenia siłowe są dla kobiet?

Kobiety – słaba płeć. Mimo upływu lat takie jest przekonanie. Coraz częściej jednak mit ten zostaje obalany. Dowodem może być chociażby fakt, że coraz więcej reprezentantek płci pięknej podejmuje się ćwiczeń siłowych. A czy faktycznie są one wskazane w przypadku kobiet? 

Treningi z głową 


Nie ma żadnych przeciwwskazań co do stosowania treningów siłowych w przypadku kobiet. Wprost przeciwnie – w wielu sytuacjach dają wiele korzyści. Należy je jednak rozsądnie rozplanować chociażby ze względu na gospodarkę hormonalną, uwarunkowania fizyczne itp. 

Co daje trening siłowy kobietom?


Przede wszystkim zwiększa wydolność całego organizmu. Ujędrnią i wzmacnia mięśnie nóg, ud, oraz pośladków. Odpowiednio dobrane treningi siłowe zapewniają siłę naszym barkom. Treningi siłowe są też wskazane dla kobiet chcących zgubić kilka zbędnych kilogramów, redukują bowiem tkankę tłuszczową. Wiele głosów pojawia się jakoby trening siłowy miał niekorzystny wpływ na wygląd biustu. Tu przykładem są kulturystyki u których pod wpływem zwiększenia masy mięśniowej zmniejsza się biust. Ich sytuacja jest szczególna, ponieważ w okresie startowym wskaźnik poziomu tkanki tłuszczowej jest skrajnie niski. 

Jakie ćwiczenie siłowe dla kobiet?


Jeśli chodzi o klatkę piersiową to zaleca się m.in. wyciskanie sztangi na ławce prostej, pompki z oparciem na kolanach, czy wyciskanie sztangielek na ławce skośnej głową w dół. Ćwiczenia na barki to np. wyciskanie hantli, a także podciąganie sztangi wzdłuż tułowia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Callanetics

Callanetics to bardzo popularne ćwiczenia. Sama metoda została opracowana przez Callan Pickney, jeszcze w latach osiemdziesiątych. Call...