piątek, 14 kwietnia 2017

Jak sami szkodzimy zdrowiu kręgosłupa?


Bóle kręgosłupa, kiedy się pojawią pędzimy do lekarza szukając sposobu, by mu zaradzić, a tymczasem sami nie zdajemy sobie sprawy jak każdego dnia wpływamy na nasze zdrowie. Jak się okazuje kondycja naszego kręgosłupa leży w naszych rękach. Jak więc działać (a ściślej czego nie robić), by poczuć się lepiej?

Brak aktywności fizycznej


Niestety – dziś siedzimy dużo. Zarówno w pracy, a po powrocie najchętniej zajmujemy ulubione miejsca na kanapie zajadając się ulubionymi słodko – słonymi przekąskami. Ten problem w znacznej mierze dotyczy też nastolatków, którzy po powrocie ze szkoły spędzają całe godziny przed komputerem. Niestety wszystko to skutkuje nie tylko bólami kręgosłupa, ale i wadami postawy.

Dźwiganie


W tym wypadku mowa nie tylko o zawodach wiążących się z przenoszeniem ciężkich rzeczy. Kręgosłup narażany jest na obciążenia także w przypadku nadwagi, dlatego w tym wypadku im dieta jest bardziej lekkostrawna, tym lepiej. Żołądka nie należy obciążać zwłaszcza w czasie kolacji, która powinna być zjedzona nie wcześniej, niż dwie godziny przed snem.

Twój zdrowy sen


Nie od dziś wiadomo, że zdrowy sen jest podstawą do tego, aby prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia. Aktualnie jednak coraz trudniej utrzymać nam wysoką jakość snu. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki medyczne do spania. W ostatnim czasie cieszą się ogromnym zaufaniem – zarówno jako profilaktyka, jak i dodatkowy element rehabilitacji. Poduszki m.in. odciążają kręgosłup i redukują napięcie mięśni. Więcej na ich temat dowiesz się zaglądając tutaj.

Prawidłowa postawa w czasie siedzenia


Zwłaszcza mowa tu o pracownikach biurowych, którzy 90% czasu pracy spędzają przed komputerem. Warto więc zwrócić uwagę, by głowa nie odchylała się w żadną ze stron, plecy powinny być wyprostowane i podparte (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym), dłonie na klawiaturze ułożone prosto, a nogi pod biurkiem powinny mieć pełną swobodę. Stopy natomiast oparte o podłoże – tym samym chronisz nie tylko kręgosłup, ale i układ krążenia. 

Stres


Silny stres powoduje napięcie mięśni czego skutkiem są bóle w okolicach pleców szyi i karku. Oczywiście nie ma lekarstwa na brak stresów. Można jednak zredukować napięcie ciała np. poprzez gorącą kąpiel, lub masaż.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie

Chcąc zrzucić zbędne kilogramy i ukształtować sylwetkę mamy do wyboru całą masę rozmaitych treningów. Bardzo dużą popularnością cieszy ...